bohemian

worms

O nás

Vznikli jsme z popela CZ/SK méně aktivních korporací, kde myšlenka na společné hraní převážila nad sváry minulosti a lpění na původních  domácích korp.

Složení našich hráčů  obsahuje jak Veterány EVE Online, tak téměř úplné nováčky .

Výběr domácího systému

Pokud jste v Eve Online nový hráč, máte za sebou tutoriál a objevujete systémy, případně hledáte nějaký kontent tak z logistického hlediska budete vybírat v jaké stanici a systému se usadíte. Základní rozdělení je podle security statusu.

I zde platí že čím větší nebezpečí, tím větší výdělek, ale to je jen relativní.

High sec

Označení 1,0 -0,5 (včetně)

High se dá přirovnat k městu, ve kterém je hodně policistů (zde tuto pozici zastupuje Concord) kteří udržují zdání bezpečnosti.Jen pro upřesnění – šance smrti v HS se odvíjí od ceny vaší lodi včetně nákladu (loď je možné skenovat) a toho kolik vydrží  loď zásahů (EHP) případně align (času než se dokáže dostat do warpu)

Nic nevylučuje náhodné sestřely, které  budou Concordem na rozdíl od LS, NS a WH potrestány , ale to vám loď nevrátí…

Je zde velká koncentrace hráčů, nabízí mnoho trade hubů, agenty s misemi, velké množství NPC stanic které jsou nezničitelné. Veškeré možnosti zisku, které se vztahuji k probování, střílení NPC, kvality rudy, výrobním procesům atd. Jsou malé v porovnání s ostatními možnostmi.  

Další nevýhodu pro jednotlivce nebo malou korporaci vidím ve stavbě stanice. V případě že vám cizí korporace vyhlasí válku (jediný prostředek pro legální střílení hráčů a stanic, kde obě strany musí mít svou postavenou strukturu)

Máte omezené možnosti sehnat spřátelené obránce, jelikož spoustu korporacích je stavěných tak aby se nedostaly do válečného stavu. Případnou jejich pomoc by potrestal Concord.

Naopak HS je výhodný pro obchodování a AFK těžbu.

Omezení: Do HS nesmí kapitální a větší lodě , nezapálíte cyno, nepoužijete smart bomby, bomby, nevyhodíte bublinu která zabraňuje warpu.

Low sec

Označení 0,1-4,0

Low sec bych přirovnal k nějaké vedlejší ulici v tom městě. Kde policista stojí jen na kraji a bojí se dál.

Concord v systému zde nahrazují věže u bran. Jsou nebezpečné jen slabým lodím. Veškeré kriminální aktivity v tomto systému vám dávají jen časovač při jehož aktivaci jste cílem pro věže. Z pohledu bezpečnosti jste na tom stejně jako v NS a WH při setkání dvou lodí kdekoli uvnitř systemu je velká pravděpodobnost útoku.

Pozor na samostatné LS mezi trade huby kde jsou téměř neustále obsazené brány s hráči čekající na kořist.

Zisky jsou ve všech směrech lepší než v HS, Za zmínku stojí Faction Warfare, kde spolu soupeří hráči na základě frakcí ke kterým se přidají . 

LS je vhodný pro trenink PVP, Faction Warfare

Ostatní: V LS nevyhodíte bublinu zabraňující warpu, nepoužijete bomby a nepotkáte lodě třídy Titán.

Null sec

Pokud pomineme jeho rozlehlost tak bezpečností se dá přirovnat k té vedlejší ulici odkud utekl i ten policista.

Co se týče rizika sestřelu  tak každý kdo není označen modře je pro vás  nepřítel. V NS můžete potkat 100+ fleety a lodě třídy Titán. Není ve hře loď která by do NS nesměla nebo zbraně která by zde nešla využít.

Žádný Concord, žádné právo. NS je rozdělen velkými korporacemi kde každá má své sféry vlivu kde je možné mít pronajatý systém.V NS máte možnost fungovat jen jako součást nějaké velké frakce a nebo být tolerováni.

Všechny zisky jsou opět výš než v LS, za zmínku stojí těžba ledu, těžba měsíce, Planetary Industry a z důvodu nulového omezení velikosti lodí možnost střílení NPC kapitálními loděmi.

Wormhola

Teď si představte tu vedlejší ulici na pokraji města odkud utekl i ten policajt a jste tam uprostřed noci a na druhém konci stojí parta agresivních grázlů a do toho někdo kamenem rozbije jedinou lampu v ulici.

V Každém systému vidíte počet hráčů v local chatu v každém…kromě WH kde se orientujete pouze pomoci D-scan. Nikdy nevíte jestli jste v systemu sám a nebo je vedle vás 20 lodí v cloacku. Wh mnoho hráčů odrazuje a je to dobře.

Protože ve WH je náš domov a zkusím vám napsat proč je wh zajímavější. 

Variabilní vstupy do systému – system vstupů ve wh je jiný než gate ve známém vesmíru, vstupy jsou proměnné a proto nás není lehké zvenku najít. To samé platí i o dočasném zavírání vstupů. Tak, že i přes rozbitou lampu je možné dočasné zabezpečení celého systemu.

Toto pravidlo neplati pro WH všeobecně, ale v naší WH je možné stavět kapitální lodě, ale přes vstupy k nám žádná neproletí. Tato výhoda je dobrá při obraně našich struktur.

Každý má v EVE Online nějaký sen, nějakou loď do které chce sednout, Eve je hodně o penězích (ISK) za ně kupujete lepší lodě a vybavení, loď občas ztratíte při souboji, ale doba za kterou na ni znovu vyděláte je dle mého rozhodující. Hráč který dokáže s minimálními ztrátami vydělat hodně isk má daleko větší možnost svou postavu rozvíjet ,ať je to zaplacení herního času za isk nákup Skill Injectoru, nebo jen nová lepší loď. Wh je dle mého v tomto nejlepší. Níže zkusím popsat  aktivity spojené s wh a naší korporací.

Společně byl vybrán system C4 bez efektu statika  C2  pro  snadný přístup do HS (většinou 2 j )                                                                                                                                                                                                 C5  nám zajištuje přísun mnoha ISK pomocí PVE + případný kontent 

Něco navíc

Jsme Korporace která bere i nováčky, protože tato hra je hodně obsáhlá a nováčkem je každý podstatně dlouho víme že začátky jsou těžké víc než u jiných her. Pokud nováček a nebo hráč, který se vrací po delší době neaktivity zvolí naší korporaci, má možnost požádat o proškolení. Zkušenější hráč povede na discordu instruktáž zaměřenou na  práci s pf, zavírání wh, ukládání BM a základy pvp.

Toto školení je nabízeno pokud je člen obeznámen s hrou a ví že ji do budoucna bude hrát. 

Co se dá u nás dělat

Těžba Gasu

hodně muziky za málo peněz 

Signatury jsou náhodné  je nutné je vyprobovat a vystřílet NPC které přileti do 20 minut.

Samozřejmě vyprobovat je musí i případný útočník.

Náklady při těžbě lodí Prospect

link

Zisk za 1H

za hodinu natěžíte cca 9600 plynu 

v pravé části máte výnos jednotlivých plynů

link

Planetary Industry (PI)

Těžba a zpracování planetárních surovin. Možnost těžby je po celém New Edenu, ale jen v NS a WH se dá dělat s nějakým zajímavým profitem. HS se hodí jen na případné továrny pro míchání jednotlivých komponent.V PI je největší riziko převoz již hotového materialu. Z toho důvodu je výhodné ho provozovat v domácím systemu s použitím vlastních Custom Office s daní o% Obvyklá sazba je okolo 10-15% .

Náklady 

Jednorázově v řádech cca do 50 M na výstavbu továren a T1 loď na přepravu .

Zisk za 30 dní

Je mnoho způsobů jak se dopracovat k výslednému produktu vše je nějaký kompromis čas strávený údržbou vs zisk. Link zobrazuje T2 produkty získané na jedné postavě za měsic při minimální časové náročnosti …(cca 2 min za 3-8 dní + 1x za měsíc jedna otočka s přepravní lodí v domácím systému)

Těžba Ore a Těžba Moon

Ore se u nás vyskytuje náhodně jako anomálie a obsahuje Arkonor, Bistot, Gneiss , Kernite, Omber

Je možné těžit moon v rámci korporátní akce s podporou Orky. Moon  rudy jsou samotné relativně nevýnosné, ale je výhodnější je dál zpracovat. 

Data a Relic

Jsou signatury na kterých potřeba většinou vystřílet NPC a hacknout lodí s určenými moduly. Odměnou jsou itemy pro Invention případně  BPC 

PVE

 Je hlavním zdrojem Isk většiny našich členů.

Pokud porovnáte čas potřebný ke skillování pokročilých těžebních lodí, reprocessu a případné výroby s časem který vám zajistí přísun isk za střílení NPC ve WH tak PVE zvítězí, dalším důvodem k této cestě že vám otevře možnost PVP.

Combat Site – jsou anomálie které je potřeba vystřílet od NPC. Vaše odměna je blue loot, který vykupují NPC v HS.

Obtížnost je daná označením Wh.

C2 statika nabídne odměnu 12-30 M za jednu site.

C4 (domácí) 60-150 M

C5 statika cca 500 M včetně finálního Bosse (nejoblíbenější varianta) se střílí většinou jako korporátní akce ve skupině loďmi třídy Marouder, při které je třeba počítat i s časem na zabezpečení systému.

Korporace pro účely ratění využívá i další své 2 obsazené systémy C5 a C6, ve kterých má zázemí včetně lodí.

Další možností PVE  v domácí díře je lítat Abyss, kde pomocí filamentu otevřete bránu a posupně proletíte 3 roomky, postřílíte NPC a vyberete kontejnery. Loot je opět podle obtížnosti.

Pathfinder

Externí program propojený s hrou který soukromě v rámci korporace, případně alliance mapuje pohyb postav v systémech + umí spoustu dalších vychytávek.

-V naší korporaci tě s ním naučíme pracovat 

PVP

Pojďme si nalít čistého vína. Všechny činnosti co jsem popsal výše slouží ke tvorbě isk, možná i jako zábava. Můžete hromadit isk a můžete si koupit v EVE téměř vše včetně stanic nebo žoldáků. Drahých lodí, které vám ale budou téměř k ničemu protože nebudete mít zkušenosti s PVP.

Pokud ale nebudu psát obětujete, lepší výraz je investujete do nákupu lodí které shoří v PVP bude vás to posouvat můžete si sami hledat cestu pokus omyl, můžete sami zkoušet osazovat moduly do vašich lodi a hledat taktiky boje všechno je to správná cesta která vám otevře jinou dimenzi. Zkuste prosím porovnat jinou PVP hru s EVE většinou po smrti vaší postavy jste jen o kousek zpět většinou ze stejným vybavením. Ale co když si loď musíte vyrobit a nebo na ní vydělat? Lítáte po systemech a kupujete vybavení podle ceny po kouskách protože chcete ušetřit nebo vykupujete rudu aby jste pár isk ušetřili a snažíte se loď postavit sami. Časem jak budete vydělávat víc isk může adrenalin trochu opadat, stačí se jen posunout v tom co lítáte o úroveň víš.

Připojíte se do fleety s kamarády a záleží na každém jak dlouho přežijete. Můžete jako scout přehlídnout na Dscanu důležitou loď, jako FC zvolíte špatnou taktiku pro ostatní členy, jako Logistika nezaregistrujete důležitý brodcast kde si spoluhráč žádá o pomoc nebo jako Damage dealer zvolíte špatnou munici. Tenhle adrenalin nikdy nezažijete při afk těžbě v HS. Ten pocit když s flletou o 5ti hráčích zmasakrujete lodě s celkovou hodnotou převyšujíce 3x tu vaši. Neni stejný jako když se vám dokončí týdenní výroba.

PVP

Než začnete přemýšlet jako pacifista a poukazovat na to že při PVP ničíte hodnotu itemů ostatních hráčů zkuste se zamyslet nad ekonomikou v EVE co by dělal ten ubohý těžař na beltu v HS kdyby neměl komu prodávat rudu? Proč by někdo vyráběl lodě kdyby o ně nebyl zájem? Vše je v Eve spojené dohromady a jako celek to funguje. Je jen na vás jestli lodě budete jen vyrábět a nebo zkusíte druhou stranu.

Chcete být pro skupinu důležití? Hrajte PVP dejte vědět, že jste neskillovaly jen pro tvorbu isk. Ať můžete řict že pro obranu stanice jste udělali maximum. Nechte výrobu a industry altům kteří budou vydělávat na vaše PVP.


PVP přichází samo a když dlouho nejde jdeme mu naproti. Přibližně jednou týdně se letí fleet buď z domácího systému nebo z Jity. Aktuálně lítáme z 95% armor lodě a Triglav. Ve WH hledáme nastřelené struktury které slibují zajímavý fight, není vždy nutné ji sestřelit, ale často se to stává,  účastníme se obraných nebo útočných akcí ostatních cz/sk korporací se kterými jsme v kontaktu.